Η Porsche πάντα ήταν η «κότα με τα χρυσά αυγά» της αυτοκινητοβιομηχανίας κι αυτός είναι και ο λόγος που η VW έδωσε κυριολεκτικά μάχη για να την εντάξει στον όμιλό της. Μαζί με τα κέρδη της ανά αυτοκίνητο, που σύμφωνα με το Bloomberg είναι της τάξης των 23.200 δολαρίων. Προκειμένου να έχουμε πλήρη εικόνα το αντίστοιχο πόσο για τη Volkswagen είναι μόλις 850 δολάρια, χαμηλότερο από αυτό της Skoda!
Στα πλαίσια του ομίλου VW η δεύτερη μάρκα σε αυτήν την κατάταξη είναι η Bentley με 21.500 ευρώ ανά μονάδα, ενώ έκπληξη προκαλούν τα μόλις 5.200 δολάρια για τη Lamborghini, που είναι ακριβώς ίδια με αυτά της Audi.
Αντίθετα το κέρδος της Scania ανά φορτηγό είναι 17.000 δολάρια(!), στοιχείο που εξηγεί και το γιατί η VW πλήρωσε 6,7 δισεκατομμύρια ευρώ για να την εξαγοράσει πλήρως.
Για να επανέλθουμε στην Porsche η παρουσία της Macan αναμένεται να ενισχύει κι άλλο τη θέση της, από όλες τις απόψεις. Στην Ελλάδα τα πιο προσιτά μοντέλα της εταιρείας, όπως μπορείτε να δείτε στους τιμοκαταλόγους μας, είναι η Boxster και η Cayman, που ξεκινούν περίπου από τις 85.000 και τις 90.000 ευρώ αντίστοιχα, ενώ εδώ υπάρχει και η παγκόσμια πρωτοτυπία -η βάση τους και τα μηχανικά μέρη είναι τα ίδια- το ρόουντστερ να είναι πιο φτηνό από το κουπέ. Στο άλλο άκρο του τιμοκαταλόγου η 911 turbo S που φλερτάρει με τις 300.000 ευρώ, ενώ η περιορισμένης παραγωγής 918 Spyder θα κόστιζε στη χώρα μας πάνω από 1.000.οοο ευρώ.
Γιάννης Σκουφής