Σύνδεση

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

HALDEX: ΠΩΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ

Ο Haldex ή αλλιώς συνεκτικός συμπλέκτης αποτελεί πλέον βασικό στοιχείο στα συστήματα τετρακίνησης και αισίως έχει φτάσει στην 5η και πιο εξελιγμένη γενιά του. Η σουηδική εταιρεία που τον κατασκευάζει συνεργάζεται από το 2010 στενά με την Borg Warner, η οποία μεταξύ άλλων κατασκευάζει και τα κιβώτια διπλού συμπλέκτη DSG.

Ο Haldex της 5ης γενιάς αποτελείται από τρία βασικά μέρη (μέχρι και την 4η ήταν τέσσερα): το υδραυλικό ισχύος με ενσωματωμένη την ηλεκτρική αντλία και το φυγοκεντρικό ρυθμιστή, το υγρό πολύδισκο σετ, και την ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου (ECU). Μιας και παίζει το ρόλο του κεντρικού διαφορικού τοποθετείται ανάμεσα στους δύο άξονες του αυτοκινήτου και ο ρόλος του είναι να μεταφέρει ροπή στον πίσω. Κατά την εκκίνηση η ηλεκτρική αντλία αυξάνει την πίεση του λαδιού στο κύκλωμα του συμπλέκτη. Ανάλογα με την πίεση που δημιουργείται τα δισκάκια συμπιέζονται μεταξύ τους και ανάλογα με το πόσο σφίγγουν προκύπτει και το ποσοστό της ροπής που περνά στους πίσω τροχούς. Χαμηλότερη πίεση έχουμε π.χ. σε κλειστές στροφές, στις μεγάλες ταχύτητες, στο παρκάρισμα και υψηλότερη πίεση π.χ. σε γλιστερά, παγωμένα, λασπωμένα οδοστρώματα.

Στο βίντεο που ακολουθεί απεικονίζεται αναλυτικά η λειτουργία του Haldex.

Γιάννης Σκουφής

Με τη συνεργασία του www.caroto.gr

{gallery}photos/36/NEWS/HALDEX-V-GEN{/gallery}


{youtube}fJeDgYHJjvs{/youtube}

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Το εμβληματικό Ford RS200 ξαναζεί μέσω του RS2.00

Featured

Οδηγούμε το νέο ηλεκτρικό Renault 5 E-Tech

F1

Η νέα BMW M3 θα είναι mild υβριδική (και ηλεκτρική)

BMW

Μία Aston Martin για τον James Bond με αληθινό χρυσό!

Aston Martin