Σύνδεση

SEAT

SEAT LEON SC 1.4 TSI (122 PS)

Πόσο μεγάλο ρόλο μπορεί να παίζει ένα μεταξόνιο μικρότερο κατά 35 χιλιοστά; Ομολογουμένως όχι μεγάλο. Το Leon SC, το πρώτο τρίθυρο στη μεγάλη ιστορία του μοντέλου, δεν διαφέρει ουσιαστικά στους χώρους από το αντίστοιχο πεντάθυρο, της πρόσβασης, που εξ ορισμού είναι λίγο πιο μπελαλίδικη, εξαιρουμένης. Από την άλλη το SC δείχνει λίγο πιο ευέλικτο και άμεσο στις αντιδράσεις του, αν και η όποια διαφορά φαίνεται μόνο σε μια άμεση και προσεκτική σύγκριση.

Το θέμα όμως δεν είναι αυτό. Είναι ότι οι Ισπανοί θα μπορούσαν να μη μπουν στον κόπο να μειώσουν το μεταξόνιο ούτε να μεταβάλλουν τη διαμόρφωση και την κλίση της 3ης πόρτας και να είχαν απλά αφαιρέσει δύο. Το ότι δεν το έκαναν δείχνει πως βλέπουν πολύ σοβαρά το τρίθυρο Leon, παρόλο που δεν πρόκειται να είναι ποτέ το best seller της γκάμας της.

Γεγονός είναι πως το SC κατορθώνει να έχει μια συνολικά μια πιο σπορτίφ υπόσταση σε σχέση με το πεντάθυρο, ενώ ανεξάρτητα από το αριθμό των θυρών επιβεβαιώνει για άλλη μια φορά πως οι Ισπανοί έκαναν μαζί του διάνα. Το πλαίσιο –ναι, αυτό το μεταβλητό MQB- δείχνει βράχος, η μείωση του βάρους λειτουργεί συνολικά κολακευτικά, γεγονός που επιτρέπει και στον κινητήρα να ξεδιπλώσει με ακόμα μεγαλύτερη άνεση τα προσόντα του.

Ο 1.4 TSI των 122 ίππων πάντως και εδώ, όπως και σε άλλο μοντέλα του ομίλου VW, αποδεικνύει πως έχει προσόντα. Δεν δείχνει πουθενά να πιέζεται, ανταποκρίνεται καλά στο γκάζι, είναι ελαστικός από χαμηλά, συνεργάζεται καλά με το κιβώτιο των 6 σχέσεων, με αποτέλεσμα να αποδεικνύεται και ιδιαίτερα οικονομικός. Αν είσαι λίγο προσεκτικός, μη φανταστείτε τίποτα φοβερό, τότε θα δεις ακόμα και μέσα στην πόλη τιμές γύρω στα 7 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα. Αν από την άλλη θελήσεις να εκμεταλλευτείς τις δυνατότητές του και να δεις το 0-100 να έρχεται σε 9,3 δεύτερα και την τελική να ξεπερνά έστω και για λίγο τα 200 δεν θα κάψεις λίγο, αλλά θα το ευχαριστηθείς.

Όπως θα ευχαριστηθείς το Leon SC και σε έναν επαρχιακό δρόμο με αλλεπάλληλες στροφές, μιας και το τοποθετείς εύκολα, έχει μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης, είναι άμεσο, ακριβές και ευέλικτο και, όπως είπαμε, δεν του λείπει σε καμία περίπτωση η δύναμη.

Δεν είναι φυσικά καθαρόαιμο σπορ, δεν θα μπορούσε να είναι άλλωστε μιας και αυτός ο ρόλος ανήκει εξ ορισμού και δικαιωματικά στο Cupra. Είναι πιο σπορτίφ και κυρίως ακόμα πιο νεανικό από το πεντάθυρο, χωρίς να υστερεί, από τη στιγμή που περάσεις στο εσωτερικό του αν κάθεσαι πίσω, από πλευράς πρακτικότητας. Και δεν θα νοιώσεις πιεσμένος και το πορτμπαγκάζ του με τα 380 λίτρα είναι από τα μεγαλύτερα της κατηγορίας και ικανοποιητικοί χώροι για μικρο-αντικείμενα υπάρχουν. Σε αυτά θα πρέπει να προσθέσουμε και το σύγχρονο σχεδιασμό, τη χωρίς κανένα θέμα εργονομία και την αξιοσημείωτη ποιότητα για να έχουμε μια ολοκληρωμένη και ιδιαίτερα καλή εικόνα.

Η οποία ενισχύεται ακόμα περισσότερο από την τιμή αγοράς των 17.190 ευρώ με απόσυρση (από 18.650 χωρίς) για την πλούσια έκδοση 1.4 TSI FR, ενώ η βασική αλλά χωρίς ουσιαστικές ελλείψεις Style ξεκινά από τις 16.090 ευρώ, πάντα με απόσυρση (17.550 χωρίς).

Γιάννης Σκουφής

SEAT LEON SC 1.4 TSI (122 PS)
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4.230×1.815×1.445 χιλ.
Μεταξόνιο: 2.600 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 380 λίτρα
Βάρος: 1.130 κιλά
Κινητήρας: 1.395 κ.εκ., 4 κύλινδροι, turbo βενζίνης
Ισχύς: 122 PS/ 5.000 σ.α.λ.
Ροπή: 200 Nm/ 1.400- 4.000 σ.α.λ.
0-100, Τελική: 9,3”, 202 χλμ./ ώρα
Κατανάλωση δοκιμής: 7,1 λίτρα/ 100 χλμ.
CO2: 119 γραμμάρια/ χλμ.
Τέλη: 107 €
Τιμή: από 17.550 €, από 16.090 € με απόσυρση

images-fraisis

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Η νέα BMW M3 θα είναι mild υβριδική (και ηλεκτρική)

BMW

Μία Aston Martin για τον James Bond με αληθινό χρυσό!

Aston Martin

Akio Toyoda: Θα χαθούν 5,5 εκατομμύρια θέσεις εργασίας με τα ηλεκτρικά

Toyota

Γιατί η Ferrari απέρριψε τον V12 στη νέα F80;

Featured