Υπάρχουν ανακλήσεις και ανακλήσεις. Στην προκειμένη περίπτωση το ζήτημα είναι ιδιαίτερα σοβαρό, μιας και σε μια σειρά μοντέλων που ανακαλεί η General Motors στις ΗΠΑ ο διακόπτης της μίζας μαζί με το κλειδί γυρνά μόνος του στη θέση off εν κινήσει. Το αποτέλεσμα είναι προφανές: το αυτοκίνητο στην περίπτωση αυτή μένει χωρίς κινητήρα, χωρίς τιμόνι, χωρίς φρένα μιας και δεν υπάρχει υποβοήθηση, ενώ από αυτό το λόγο έχουν καταγραφεί ήδη 13 θάνατοι σε τροχαία.
Το πολύ σοβαρό αυτό θέμα έχει προκαλέσει πολύ μεγάλες συζητήσεις, τόσο στη General Motors όπου η νέα σιδηρά κυρία Mary Barra έχει προαναγγείλει εσωτερική έρευνα προκειμένου να αποδοθούν ευθύνες όσο και στην NHTSA, την αμερικάνικη υπηρεσία οδικής ασφάλειας. Μάλιστα σύμφωνα με δημοσιεύματα των New York Times τόσο η GM όσο και η NHTSA γνώριζαν εδώ και πολύ καιρό το θέμα και απλά καθυστερούσαν να λάβουν μέτρα.
Επιπρόσθετα η NHTSA κατηγορείται για κωλυσιεργία στη λήψη τέτοιου είδους αποφάσεων, καθώς στην προκειμένη περίπτωση παρότι γνώριζε τα περιστατικά και την επανάληψη της αιτίας εδώ και χρόνια αλλά περίμενε πρώτα να συμπληρωθεί μια «κρίσιμη μάζα» και μετά να αναλάβει δράση.
Γιάννης Σκουφής