Το Auto Edison VLC 4.0 δείχνει, όπως μπορείτε να δείτε, ταυτόχρονα γελοίο και φουτουριστικό, αλλά πίσω από αυτήν την περίεργη εικόνα κρύβεται ένα πανάλαφρο, σούπερ αεροδυναμικό και υπερ-οικονομικό διθέσιο αυτοκίνητο. Χαρακτηριστικό του μεταξύ άλλων οι τροχοί που δεν είναι ελεύθεροι σε σχέση με το αμάξωμα αλλά και πλήρως καλυμμένοι, καθώς και η μη χρήση τόσο εξωτικών όσο και πανάκριβων υλικών όπως τα ανθρακονήματα. Το VLC της Edison 2 –είναι μελετητικό γραφείο και έχει κερδίσει το βραβείο Automotive X-Prize που συνοδευόταν από 5 εκατομμύρια δολλάρια- ζυγίζει μόλις 500 κιλά, και καταναλώνει μόνο 2,3 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα. Άλλωστε η κατανάλωση ήταν που του έδωσε του βραβείο, ενώ χάρη στο χαμηλό βάρος και το συντελεστή οπσθέλκουσας 0,16 που επιδεικνύει αρκείται σε έναν κινητήρα μόλις 250 κυβικών. Αυτό κι αν είναι downsizing…
To μεγάλο τεχνολογικό βήμα που κάνει το VLC (τα αρχικά σημαίνουν Very Light Car) είναι όμως η ανάρτησή του, μιας και αμορτισέρ, ελατήρια και δισκόφρενα έχουν ενσωματωθεί όλα σε ένα σύνολο, τόσο μικρό που χωράει στις πλήμνες των τροχών και τόσο ελαφρύ που μειώνει σημαντικά τη μη αναρτώμενη μάζα. Το τελευταίο κολακεύει φυσικά και την οδική συμπεριφορά.
Η Edison πάντως κάνει σχέδια, χωρίς να το έχει αποφασίσει όμως ακόμα και κυρίως για την περίπτωση που το αυτοκίνητό της θα περνούσε στο στάδιο της κανονικής παραγωγής. Στην περίπτωση αυτή και με 10.000 μονάδες του να κατασκευάζονται ετησίως το Auto Edison VLC 4.0 θα κόστιζε περίπου 16.000 ευρώ. Καθόλου άσχημα δηλαδή.
Γιάννης Σκουφής
{gallery}photos/36/NEWS/EDISON-VLC{/gallery}