Παρά τις κατά καιρούς δηλώσεις διάφορων υψηλά ιστάμενων στην οργάνωσή της η Ferrari τελικά ακολούθησε την τάση (ή τη μόδα, ότι νομίζετε) του downsizing και των turbo και παρουσίασε την υπερ-τροφοδοτούμενη California T στη Γενεύη. Οι Ιταλοί κάνουν λόγο για έναν turbo τεχνολογίας twin scroll, για τον οποίο και χάρη στη μοναδική διάταξη του επίπεδου στροφαλοφόρου, η υστέρηση στην απόκριση (turbo lag) είναι άγνωστο φαινόμενο.
Τι είναι όμως ο επίπεδος στροφαλοφόρος; Στους κινητήρες σε V η αναφορά στις μοίρες αφορά τα δύο σκέλη των κυλίνδρων. Υπάρχει όμως ακόμα μια σημαντική παράμετρος, που έχει σχέση με το στροφαλοφόρο και τις θέσεις των κομβίων που αρθρώνονται οι διωστήρες πάνω σε αυτόν. Έτσι, όταν τα κομβία σχηματίζουν ορθή γωνία (90 μοίρες) μιλάμε για ένα διαγώνιο V8 (cross-plane) ενώ όταν τα κομβία βρίσκονται απέναντι το ένα με το άλλο (σχηματίζοντας γωνία 180 μοιρών) τότε έχουμε έναν επίπεδο V8 (flat-plane).
Οι πιο πολλοί V8 είναι διαγώνιοι και χαρακτηρίζονται από τον πιο γεμάτο ήχο τους και το βαρύτερο στροφαλοφόρο, με κάπως αργό αλλά ροπάτο στροφάρισμα χαμηλά. Η Ferrari είναι ένας από τους ελάχιστους κατασκευαστές που χρησιμοποιούν επίπεδους flat-plan V8 με κύριο χαρακτηριστικό το ξερό ήχο που βγάζουν και την μεγάλη ροπή στις ψηλές στροφές.
Ο νέος V8 της California είναι πιο μικρός από τον παλαιότερο ατμοσφαιρικό (3.855 αντί 4.927 κυβικά), πιο δυνατός με 560 έναντι 490 ίππων, με μεγαλύτερη ροπή (755 αντί 505 Nm) και πιο οικονομικός με λιγότερους ρύπους. Κι αυτό αν μη τι άλλο είναι πρόοδος, ακόμα και για μια Ferrari…
Γιάννης Σκουφής