Το καινούργιο υβριδικό σύστημα –από τα λεγόμενα mild hybrids– που παρουσίασε η Kia στη Γενεύη φιλοδοξεί να αλλάξει το βασικό κορμό της γκάμας της, καθώς τα επόμενα χρόνια θα χρησιμοποιηθεί τόσο σε κινητήρες βενζίνης όσο και πετρελαίου, προκειμένου, πάντα σύμφωνα με την εταιρεία, να περιορίσει αφενός τις εκπομπές CO2 κατά 25% και αφετέρου να αυξήσει την ισχύ κατά 15 με 20%.
Το υβριδικό αυτό σύστημα χρησιμοποιεί τεχνολογία 48V και έναν συσσωρευτή μολύβδου- άνθρακα που θα τροφοδοτεί ένα μικρό ηλεκτροκινητήρα. Αυτός θα είναι ικανός να κινήσει, με χαμηλό φορτίο και ταχύτητα, ένα αυτοκίνητο αμιγώς ηλεκτρικά. Παράλληλα, ο συσσωρευτής έχει τη δυνατότητα να δίνει ενέργεια σε έναν ηλεκτρικό υπερσυμπιεστή, στο συμβατικό κινητήρα, έτσι ώστε να καλύπτει και τις ανάγκες μεγαλύτερων μοντέλων.
Παράλληλα, στο περίπτερό της στη Γενεύη η Kia έχει και ένα νέο κιβώτιο ταχυτήτων, 7 σχέσεων, με διπλό συμπλέκτη. Αυτό προορίζεται να αντικαταστήσει από το 2015 το υπάρχον 6άρι DCT από το 2015. Οι σχεδιαστές του μάλιστα μιλάνε για βελτίωση στην οικονομία κατά 7% και κατά 5% πιο γρήγορους χρόνους στο 0-100.
Γιάννης Σκουφής