H GM επενδύει σε σχεδιαστικές λεπτομέρειες που ναι μεν περνούν απαρατήρητες αλλά αποτελούν πολλές φορές αξιόλογες βελτιώσεις. Χαρακτηριστικό παράδειγμα ένας μηχανισμός με έξυπνα υλικά που καταργεί πρόσθετα εξαρτήματα που έχει χρησιμοποιηθεί στη νέα Corvette Stingray.
Στα κουπέ όπως η Corvette όταν οι πόρτες είναι κλειστές εγκλωβίζεται αέρας που δυσκολεύει το κλείσιμο αυτής του πορτμπαγκάζ. Στην προηγούμενη γενιά υπήρχε ένας ρομποτικός μηχανισμός που άνοιγε μια θυρίδα στην τρίτη πόρτα για να βγαίνει ο αέρας, ενώ στην καινούργια έχει αντικατασταθεί από έναν μικρότερο και ελαφρύτερο που περιλαμβάνει ένα καλώδιο με «μνήμη» (έτσι αποκαλούνται τα στοιχεία τα οποία επανέρχονται στην αρχική τους κατάσταση, π.χ. το ελατήριο), κατασκευασμένο από ένα ειδικό κράμα που όταν θερμαίνεται μαζεύει. Στην προκειμένη περίπτωση όταν το διαπερνά ηλεκτρικό ρεύμα χαμηλής τάσης.
Το ζητούμενο εδώ βέβαια είναι το βάρος που εξοικονομείται, που φτάνει περίπου το μισό κιλό (499 γραμμάρια για την ακρίβεια). Μπορεί να μην είναι και να μην ακούγεται σαν κάτι φοβερό αλλά σύμφωνα με τη GM σε ένα τυπικό αυτοκίνητο υπάρχουν περίπου 200 μηχανισμοί που θα μπορούν στο μέλλον να αντικατασταθούν από το έξυπνο καλώδιο, οπότε το τελικό άθροισμα είναι καθόλα σεβαστό.
Γιάννης Σκουφής
Με τη συνεργασία του www.caroto.gr
{gallery}photos/35/NEWS/GM-SMART-WIRE{/gallery}
{youtube}vRDyHh7_P5c{/youtube}