Το νέο Τoyota RAV4, οι πωλήσεις του οποίου αναμένεται να ξεκινήσουν στην Ελλάδα άμεσα, διαθέτει μια αναβαθμισμένη τετρακίνηση. Μην περιμένετε βέβαια extremeεπιλογές μιας και αυτό δεν είναι σύμφωνο με τη λογική της εταιρείας -χαρακτηριστικό γι αυτό το ότι μέχρι στιγμής δεν έχει ακολουθήσει το downsizing, κάτι που αναμένεται να γίνει στο μέλλον με τη συνεργασία και της BMW.
Έτσι λοιπόν η προηγούμενη πια γενιά του RAV4 διέθετε το σύστημα τετρακίνησης IADS (Integrated Active Drive System), που χρησιμοποιεί έναν ηλεκτρονικά ελεγχόμενο ηλεκτρομαγνητικό συμπλέκτη για την μεταφορά της ροπής στον πίσω άξονα. Κάτι που γίνεται στην εκκίνηση και όταν ο δρόμος γλιστρά, μέχρι τα 25 χλμ./ ώρα, ενώ το ποσοστό της ροπής που καταλήγει στον πίσω άξονα φτάνει το 50%. Παράλληλα στο Lock Mode, στο κλείδωμα δηλαδή, η ροπή κατανέμεται ισόποσα στους δύο άξονες μέχρι και τα 40 χλμ./ ώρα.
Στο καινούργιο RAV4 υπάρχει μία επιπλέον λειτουργία πιέζοντας το διακόπτη Sport στην κεντρική κονσόλα. Ουσιαστικά το Sport ελέγχει την τροχιά του νέου RAV4 στη διάρκεια στροφής με δυναμικό τρόπο στο πλαίσιο του IDDS (Integrated Dynamic Drive System). Μέσω του αισθητήρα περιστροφής (yaw sensor) και ανάλογα με την πλευρική επιτάχυνση φτάνει ροπή στους πίσω τροχούς, προκειμένου να εξισορροπείται το φορτίο και να βελτιώνεται η τροχιά του αυτοκινήτου με σπορ διάθεση.
Όπως φαίνεται στο διάγραμμα στην είσοδο της στροφής στον πίσω άξονα περνά ήδη το 10% της ροπής το οποίο σταδιακά μπορεί να αυξηθεί στο 50% για να μειωθεί στη φτάνοντας στην έξοδο της στροφής. Η διαφορά από την απλή αυτόματη κατανομή του IADS είναι πως στο IDDS η μεταβολή της κατανομής της ροπής συνδυάζεται με μεταβολή στην υποβοήθηση του τιμονιού (μειώνεται κατά 20% για πιο βαριά αίσθηση), στην απόκριση του γκαζιού (γίνεται πιο άμεση) και σε μια μικρή διεύρυνση του ορίου στροφών για πιο σπορ οδήγηση ειδικά σε χωματόδρομους.
Γιάννης Σκουφής
Με τη συνεργασία του www.caroto.gr
{gallery}photos/34/NEWS/TOYOTA-RAV4-4X4{/gallery}