Και όχι όποιο όποιο Tucker 48 Torpedo από τα 47 που έχουν διασωθεί μέχρι και τις μέρες μας, αλλά αυτό που είχε στην κατοχή του ο διάσημος George Lucas. Κι αν αυτό λέει κάτι το ότι ο George Lucas ήταν ο παραγωγός της ταινίας “Tucker, The Man and his dream” (1988, με σκηνοθέτη τον επίσης διάσημο Francis Ford Coppola) λέει σαφώς περισσότερα για την ιδιαιτερότητα του συγκεκριμένου αυτοκινήτου, που στη δημοπρασία της 9ης Μαρτίου στο Amelie Island της Φλόριντα αναμένεται να πιάσει τα 1,7 εκατομμύρια δολάρια.
Ο ήρωας της ταινίας πάντως ήταν ο Preston Michael Tucker, που ήθελε να κατασκευάσει το πιο εξελιγμένο και ασφαλές αυτοκίνητο της εποχής του. Γι αυτό το Tucker 48, που στην πορεία απέκτησε το προσωνύμιο Torpedo, είχε ζώνες ασφαλείας και επενδύσεις στο ταμπλό, ενώ ήταν και ένα από τα πιο αεροδυναμικά μοντέλα αμέσως μετά το Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Το ιδιαίτερο γνώρισμά του ήταν πάντως ο τρίτος προβολέας στο κέντρο της μάσκας του, που ακολουθούσε τις κινήσεις του τιμονιού. Έκανε δηλαδή την ίδια δουλειά με το σημερινό adaptive lighting, που στα περισσότερα μοντέλα διατίθεται ως εξτρά. Και μιλάμε για ένα αυτοκίνητο του 1948! Το οποίο διέθετε και έναν ιδιαίτερο κινητήρα: έναν boxer 5.500 κυβικών με χαρακτηριστικό ήχο ελικοπτέρου και 166 ίππους που αρκούσαν για να εξασφαλίσουν μια τελική σχεδόν 200 χλμ./ ώρα. Το 1948!
Τα Tucker 48 πάντως και η ιστορία τους έχουν και μια έμμεση σχέση με την Ελλάδα, μιας και η εμφάνισή τους είναι έργο του ελληνοαμερικανού σχεδιαστή Αλέξανδρου Σαράντου Τρεμούλη (Alex Tremulis), με καταγωγή (των γονέων του) από τη Σπάρτη.
O Τρεμούλης είναι μεγάλη προσωπικότητα της αμερικάνικης αυτοκινητικής ιστορίας -γι αυτό άλλωστε έχει συμπεριληφθεί και στο Automotive Hall of Fame– καθώς πριν το Tucker είχε σχεδιάσει μεταξύ άλλων τα διάσημα και πανάκριβα τότε και σήμερα Cord 810 και 812, καθώς και μια custom Duesenberg. Στην ταινία για τον Tucker μετείχε ως σύμβουλος, ενώ τον εαυτό του έπαιζε ο ελληνοκαναδός ηθοποιός Ηλίας Κοτέας.
Αυτόν του Preston Tucker ο Jeff Bridges, ενώ ο θρύλος λέει πως οι Ford, Chrysler και General Motors, που ήταν οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες εκείνης της εποχής και γι αυτό ονομάζονταν και Big Three, συμμάχησαν ενάντια στην κοινή απειλή που λεγόταν Tucker (τόσο ο άνθρωπος όσο και τα αυτοκινητά του).
Η πραγματικότητα είχε να κάνει περισσότερο με το μέγεθος και την πολυπλοκότητα του εγχειρήματος του Tucker, όμως αυτή η πλευρά δεν παρουσίαζε το ίδιο ενδιαφέρον για το Hollywood, έτσι δεν είναι; Πάντως ο θρύλος έχει αντανάκλαση και στα Tucker 48 Torpedo, όπως φαίνεται.
{gallery}photos/33/NEWS/TUCKER-48-TORPEDO{/gallery}
{youtube}gj-Rl-cgKxM{/youtube}