Εδώ και αρκετό καιρό γίνεται λόγος για τη διασύνδεση αυτοκινήτων και την ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ τους, προκειμένου να μειωθούν κι άλλο τα ατυχήματα, αλλά ουσιαστικά το πρώτο βήμα έγινε μόλις τώρα. Κι αυτό γιατί ρυθμίστηκε το πλαίσιο λειτουργίας, δηλαδή και η συχνότητα που θα χρησιμοποιείται και το είδος των αρχείων που θα ανταλλάσσονται από το ETSI (European Telecoms Standards Institute) και τη CEN, την ευρωπαϊκή αρχή για τη δημιουργία προτύπων.
Αυτό θα βάλει σε μια σειρά και την έρευνα όλων των κατασκευαστών αλλά και πολλών προμηθευτών που εργάζονται πάνω στο συγκεκριμένο τομέα. Ενδεικτικό για το μέλλον των πραγμάτων είναι το σύστημα Connected eHorizon που παρουσίασε η Continental στην τελευταία CES. Σύμφωνα με αυτό οι διάφοροι αισθητήρες που διαθέτει ένα σύγχρονο μοντέλο συλλέγουν το λεπτό δεδομένα όγκου 1 GB. Από αυτά θα γίνεται μια επιλογή –π.χ. αν κάποιος αισθητήρας έχει εντοπίσει κάποιο εμπόδιο ή αν έχει ενεργοποιηθεί λόγω πάγου το ESP- και τα άξια λόγου και αναφοράς θα συλλέγονται από έναν κεντρικό σέρβερ τύπου Cloud και θα κοινοποιούνται στα οχήματα που ακολουθούν.
Η δυνατότητα αυτή ακούγεται ιδιαίτερα καλή από τη στιγμή που οι έρευνες κυρίως στις ΗΠΑ λένε πως με τον τρόπο αυτό μπορεί να αποφευχθεί το 80% των ατυχημάτων, όμως όπως συνήθως υπάρχει και ο αντίλογος. Ο οποίος θέλει τις ασφαλιστικές εταιρείες να χρησιμοποιούν αυτόν το «μεγάλο αδελφό» εις βάρος των οδηγών σε περιπτώσεις που υπάρχει αντιδικία.
Τα στάνταρ πάντως που θεσπίστηκαν δεν είναι υποχρεωτικά αλλά θεωρείται απίθανο να μην τα ακολουθήσουν όλοι.
Γιάννης Σκουφής