Τα παλιά αυτοκίνητα είναι μια πολύ ενδιαφέρουσα ιστορία και αυτά που προέρχονται από κατασκευαστές με φήμη –ανεξάρτητα από το αν ή το πως συνεχίζουν στις μέρες μας- είναι σε καλή έως πολύ καλή κατάσταση, σπάνια ή συνοδεύονται από ένα ενδιαφέρον παρελθόν ή σχετίζονται με κάποια προσωπικότητα επιτυγχάνουν τιμές στις κατά δημοπρασίες που γίνονται κατά καιρούς που φτάνουν σε δυσθεώρατα ύψη.
Κατά τη διάρκεια του 2012 την υψηλότερη τιμή, που έφτασε τα 11.770.000 δολάρια, την πέτυχε η Mercedes 540Κ Special Roadster του 1936 της φωτογραφίας μας κι αυτό γιατί συνδυάζει αρκετές από της προϋποθέσεις που αναφέραμε. Έτσι ήταν ιδιοκτήσια της γερμανίδας βαρώνης Gisela von Krieger, που πέρα από πάμπλουτη ήταν και κοσμική της εποχής. Η βαρώνη λοιπόν πήρε μαζί την 540Κ σε ένα ταξίδι της στις ΗΠΑ, αλλά επέστρεψε χωρίς αυτήν. Βρέθηκε μετά από 40 χρόνια σε εξαιρετική κατάσταση –μαζί με κάποια προσωπικά αντικείμενα της βαρώνης- όταν κάποιος από περιέργεια άνοιξε την πόρτα ενός κλειστού γκαράζ.
Λίγο πιο φτηνή -11.275.000 δολάρια για την ακρίβεια- ήταν μια Ferrari 250 GT California Spider του 1960 με μεγάλο μεταξόνιο (LWΒ– Long Wheel Base), ενώ η αντίστοιχη με κοντό μεταξόνιο (SWB– Short Wheel Base) ήταν σημαντικά πιο φτηνή, καθώς αποτιμήθηκε 8.580.000 δολάρια.
Ανάμεσα στις Ferrari –στη λίστα με τα 10 πιο ακριβά παλιά αυτοκίνητα που άλλαξαν χέρια μέσα στο 2012 υπάρχουν αρκετές- παρεμβλήθηκε μιας και κόστισε 11 εκατομμύρια δολλάρια ένα μοντέλο με ακτινοβολία σταρ του Χόλυγουντ. Και από μόνο του μιας και είναι διάσημο και πανέμορφο, αλλά και γιατί μπορείτε να το δείτε στην ταινία Le Mans, μαζί με τον Steve McQueen. Το συγκεκριμένο Ford GT40 Lightweight βαμμένο στα –κλασικά για το super car της Ford– χρώματα της Gulf είναι παράλληλα και αγωνιστικό.
Δύο σκαλιά πιο κάτω από το Ford GT40 μια Ferrari 410S του 1955 με μοναδικό αμάξωμα της Carozzeria Scaglietti, που δικαιολογεί και την τιμή της των 8.250.000 δολάρια, ενώ ιδιαίτερο και πιο συγκεκριμένα μονοθέσιο αμάξωμα έχει και το αυτοκίνητο που βρίσκεται στην 6η θέση της σχετικής κατάταξης. Πρόκειται για μια Bentley Birkin Blower του 1929 –είχαμε γράψει και πριν μερικούς μήνες, όταν και δημοπρατήθηκε στο www.carzine.gr γι αυτήν- που ήταν το προσωπικό αυτοκίνητο του Sir Henry Tim Birkin, οδηγού αγώνων της βρτανικής εταιρείας τη δεκαετία του ’20, Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο έχει μηχανικό υπερσυμπιεστή τύπου Roots –αυτό το εξόγκωμα στη μάσκα του- και είναι εξαιρετικά δυνατό και γρήγορο.
Βρετανικό και υπεραιωνόβιο (101 ετών για την ακρίβεια) είναι και το αυτοκίνητο της 7ης θέσης, μια Rolls Royce Silver Ghost, που έχει χρησιμοποιηθεί σαν μοντέλο για αυτοκινητάκια της εταιρείας παιχνιδιών Corgi. Η The Corgi όπως λέγεται κόστισε στο νέο ιδιοκτήτη της 7.343.000 δολάρια, ενώ 6.710.000 κόστισε μια άλλη Ferrari 250 GΤ που ταυτόχρονα είναι και Berlinetta και Competizione. Η τελευταία λέξη αποκαλύπτει ότι είναι και αγωνιστική, ενώ το 1956 είχε κερδίσει το Γύρο της Γαλλίας –τον αυτοκινητικό που διοργανωνόταν τότε κι όχι τον διάσημο ποδηλατικό.
Η λίστα κλείνει με ακόμα μια Ferrari 250 GT προς 6.600.000 δολάρια, καθώς και με τη μια από τις δύο 625 Ferrari TRC του 1957 που υπάρχουν στον κόσμο και την οποία αγόρασε κάποιος συλλέκτης έναντι 6.527.000 δολαρίων.
{gallery}photos/32/NEWS/EXPENSIVE-OLDTIMERS{/gallery}
{youtube}mB_Bbhk8GuM{/youtube}