Πολλές ευχάριστες εκπλήξεις τον τελευταίο καιρό δεν υπάρχουν και το Adam της Opel είναι σίγουρα μια από αυτές. Κυρίως γιατί το παρουσίασε η Opel που εδώ που τα λέμε στο lifestyle δεν είχε να επιδείξει –μέχρι τώρα τουλάχιστον- κάτι ιδιαίτερο. Μάλλον το αντίθετο και από αυτήν την άποψη το Adam αποτελεί ένα μεγάλο και σημαντικό βήμα για τη γερμανική εταιρεία με τους αμερικανούς ιδιοκτήτες (GΜ), που τα τελευταία χρόνια δεν περνά και βίο ανέφελο.
Το Adam είναι πάντως μια νότα αισιοδοξίας, μιας και πρόκειται πραγματικά για ένα κόνσεπτ, τελείως διαφορετικό σε σχέση με αυτά που μας έχει συνηθίσει η Opel. Μπορεί να μην δημιουργεί μια νέα υπο-κατηγορία ανάμεσα στα μίνι, αλλά το βέβαιο είναι την πηγαίνει ένα βήμα παρακάτω, τονίζοντας με εμφατικό τρόπο το build to order. Όχι στην κυριολεξία, αλλά στη συνολική εικόνα, μιας και οι δυνατότητες προσωποποίησης είναι πολλές και οι πιθανοί συνδυασμό ακόμα περισσότεροι. Τόσο εντός όσο εκτός όσο και για τα δύο μαζί.
Ακόμα και αν αφήσει κανείς κατά μέρος αυτές τις δυνατότητες το Adam ξεχωρίζει έτσι κι αλλιώς με τη σχεδίασή του. Πρωτότυπη η χαμηλά τοποθετημένη μάσκα με τη μεγάλη εισαγωγή αέρα και τη χρωμιωμένη μπάρα με το σήμα της Opel, κατορθώνει να λειτουργεί ως ένα πολύ έντονο στοιχείο ταυτότητας, ενώ κάτι ανάλογο ισχύει και για την οροφή που οπτικά διαφοροποιείται από το υπόλοιπο αμάξωμα. Και φυσικά μπορεί να βαφεί και σε άλλο χρώμα.
Το τρίτο στοιχείο που συμβάλλει στη διαμόρφωση μιας έντονης προσωπικότητας είναι οι αναλογίες του αμαξώματος: το μικρό Opel είναι κοντό (3,70 μέτρα) και φαρδύ (1,72) μέτρα, γεγονός που του εξασφαλίζει άμα τη εμφανίσει ένα δυναμικό στυλ. Παράλληλα είναι και αποκλειστικά 3θυρο, γεγονός που κολακεύει το look. Ενδεχόμενα όχι και την πρακτικότητα αλλά ο τομέας αυτός ήτα μάλλον λίγο πιο πίσω στη λίστα των προτεραιοτήτων για των Adam. Άλλωστε η Opel έχει ένα σούπερ πρακτικό μίνι στη γκάμα της το Agila, που δεν το βλέπεις δα και σε κάθε γωνία…
Τρίθυρο λοιπόν το Adam, αλλά αρκετά άνετο και στο πίσω κάθισμά του, μιας και το μεταξόνιό του είναι με 2,311 μέτρα αρκετά μεγάλο. Φυσικά στα εμπρός καθίσματα η άνεση είναι σαφώς μεγαλύτερη, ενώ κατά τα άλλα ο σχεδιασμός είναι μοντέρνος και και κινείται ακόμα περισσότερο προς αυτήν την κατεύθυνση με τους έντονους χρωματικούς συνδυασμούς. Επιτυχημένος σχεδιαστικά και κυρίως ευανάγνωστος ο πίνακας οργάνων, ενώ στο ιδιαίτερα χαρακτηριστικά περιλαμβάνεται και το IntelliLink, που συνδέει το smartphone του οδηγού με το αυτοκίνητο.
Όσο για το πορτμπαγκάζ τα 170 λίτρα του δεν είναι καμία ιδιαίτερα μεγάλη τιμή, αλλά όπως είπαμε η πρακτικότητα δεν ήταν εδώ η πρώτη προτεραιτότητα. Αν υπάρχει ανάγκη πάντως η χωρητικότητα μπορεί να αυξηθεί μέχρι και τα 663 λίτρα με την πλήρη αναδίπλωση της πλάτης του πίσω καθίσματος, ενώ ενδιαφέρον είναι το ότι αν επιλεγεί το Infinity Sound System τα στοιχεία του καταλαμβάνουν 75 λίτρα του χώρου αποσκευών αφήνοντας προς χρήση μόλις 95. Οπότε το πιο λογικό είναι να αφήσει κανείς στην άκρη το συγκεκριμένο ηχοσύστημα…
Μεγάλη η γκάμα των δυνατοτήτων προσωποποίησης του Adam λοιπόν, ενώ από την άλλη περιορισμένη είναι αυτή των κινητήρων του που είναι αποκλειστικά βενζίνης (σωστά!) και πρακτικά αποτελείται από δύο γνωστά σύνολα της εταιρείας. Βασικός είναι ο 16βάλβιδος 1.200 με τους 4 κυλίνδρους, ο οποίος αποδίδει 70 ίππους, συνδυάζεται με σύστημα start stop, χρειάζεται επίσημα 5,0 λίτρα αμόλυβδης για κάθε 100 χιλιόμετρα και εκπέμπει 118 γραμμάρια CO2 το χιλιόμετρο.
Σύστημα start stop διαθέτει και ο μεγαλύτερος των 1.400 κυβικών. Επίσης τετρακύλινδρος και 16βάλβιδος είναι διαθέσιμος σε δύο εκδόσεις, με 87 και 100 ίππους αντίστοιχα, που εμφανίζουν την ίδια επίσημη κατανάλωση (5,1 λίτρα) και τις ίδιες εκπομπές ρύπων (119 γραμμάρια CO2). Και οι τρεις κινητήρες συνδυάζονται με χειροκίνητα κιβώτια 5 σχέσεων, ενώ το πλάνο περιλαμβάνει και την προσθήκη στο μέλλον ενός πιο σύγχρονου (οι διαθέσιμοι κινητήρες τα έχουν τα χρονάκια τους) και υπερτροφοδοτούμενου συνόλου στη γκάμα.
Τo Opel Adam θα είναι διαθέσιμο και στην Ελλάδα από τις αρχές του 2013. Οι τιμές του δεν έχουν ανακοινωθεί προς το παρόν επίσημα, αλλά το ότι η εισαγωγική του έκδοση στη Γερμανία (1.200 κυβικά, 70 ίπποι) ξεκινά από τις 11.500 ευρώ αποτελεί μια πολύ καλή ένδειξη για την τάξη μεγέθους που θα κινηθεί. Όσο για τον εξοπλισμό του Adam θα πρέπει να πούμε πως δεν υπάρχουν προκαθορισμένες εκδόσεις. Υπάρχουν τρια διαφορετικά στυλ, τα Jam (πιο νεανικό και αντικομφορμιστικό, όσο μπορεί να ισχύει το τελευταίο), Glam (πιο σικ, όπως λέει και το όνομα) και το Slam (πιο σπορ) και από εκεί και πέρα υπάρχουν διαθέσιμα πακέτα καθώς και οι επιλογές προσωποποίησης.
ΟPEL ADAM 1.2 (70 PS) | OPEL ADAM 1.4 (100 PS) | |
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): | 3.698×1.720×1.484 χιλ. | |
Μεταξόνιο: | 2.311 χιλ. | |
Πορτμπαγκάζ: | 170- 663 λίτρα | |
Βάρος: | 1.086 κιλά | 1.120 κιλά |
Κινητήρας: | 1.229 κ.εκ., 4 κύλινδροι, βενζίνη | 1.329 κ.εκ., 4 κύλινδροι, βενζίνη |
Ισχύς: | 70 PS/ 5.600 σ.α.λ. | 100 PS/ 6.000 σ.α.λ. |
Ροπή: | 115 Nm/ 4.000 σ.α.λ. | 130 Nm/ 4.000 σ.α.λ. |
0-100, Τελική: | 14,9”, 165 χλμ./ ώρα | 11,5”, 185 χλμ./ ώρα |
Κατανάλωση: | 5,0 λίτρα/ 100 χλμ. | 5,1 λίτρα/ 100 χλμ. |
CO2: | 118 γραμμάρια/ χλμ. | 119 γραμμάρια/ χλμ. |
Τέλη: | 106 € |
107 € |
Τιμή (ενδεικτικά): | από 11.500 € |
|
{gallery}photos/31/test/OPEL-ADAM{/gallery}
{youtube}SEZ2fr00VK8{/youtube} {youtube} qdoX76lD1XE{/youtube}