Το καινούργιο Toyota Auris δεν είναι απλά η νέα γενιά ενός επιτυχημένου μοντέλου, που με τη σειρά του είχε διαδεχθεί το αυτοκίνητο με την all time classic επωνυμία για την Toyota, την Corolla.
Στη ουσία είναι η απτή απόφαση της μεγάλης ιαπωνικής εταιρείας που ταυτόχρονα είναι και ο μεγαλύτερος κατασκευαστής αυτοκινήτων στον κόσμο, να αφήσει πίσω της μια συντηρητική προσέγγιση και πέρα από τις παραδοσιακές της αξίες και χαρακτηριστικά, όπως την ποιότητα και την αξιοπιστία, να επενδύσει και στην εικόνα. Την εμφάνιση και το χαρακτήρα, που αν μη τι άλλο το νέο Auris διαθέτει σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό σε σχέση με κάθε άλλο μικρο-μεσαίο Toyota του παρελθόντος.
Νέο, σύγχρονο πρόσωπο λοιπόν χάρη στην καινούργια μάσκα, το τελείως άλλο πίσω μέρος με το μικρό παρμπρίζ αλλά και διαφορετικές αναλογίες μιας και το Auris της 2ης γενιάς είναι κατά εμφανώς πιο χαμηλό σε σχέση με τον προκάτοχό του, γεγονός που πέρα από την εικόνα του ευνοεί και την αεροδυναμική του. Η οποία με μια τιμή 0,27 για το συντελεστή οπισθέλκουσας είναι κορυφαία για την κατηγορία στην οποία ανήκει. Φυσικά όπως συμβαίνει γενικά με την υβριδική γκάμα της Toyota έτσι κι εδώ το Auris Hybrid -που θα είναι ευθύς εξαρχής διαθέσιμο κι αν βγούν αληθινές οι προβλέψεις των Ιαπώνων 1 στα 3 νέα Auris που θα πωλούνται θα είναι υβριδικό– διαφοροποιείται αισθητικά από τα συμβατικό στα σημεία. Και στα ταμπελάκια σε διάφορα σημεία του αμαξώματος.
Ο τομέας στον οποίο δεν διαφοροποιείται πλέον το Hybrid είναι αυτός των χώρων, μιας και οι συσσωρευτές του υβριδικού συστήματος, που είναι σημαντικά πιο μικροί, μετακινήθηκαν κάτω από το πίσω κάθισμα. Κι έτσι δεν επηρεάζουν ούτε τους χώρους για τους επιβάτες ούτε κι αυτόν για τις αποσκευές (360 λίτρα παντού).
Παράλληλα το καινούργιο Auris εκτός από πιο άνετο είναι και πιο αναβαθμισμένο σε σχέση με την προηγούμενη γενιά του. Τόσο σε ότι αφορά την ποιότητα που έχει βελτιωθεί κι άλλο όσο και την πιο upper class αίσθηση. Χαρακτηριστικά αναφέρουμε πως οι πιο πλούσιες εκδόσεις του μπορεί να διαθέτουν ακόμα και δέρμα στο ταμπλό, στοιχείο που συνήθως υπάρχει σε μοντέλα πολυτελείας μεγαλύτερων κατηγοριών.
Κατά τα άλλα η εργονομία είναι εξαιρετική, αλλά αυτό είναι κάτι αναμενόμενο από τη στιγμή που ακολουθούνται τα καθιερωμένα ιαπωνικά πρότυπα, ο πίνακας οργάνων ευανάγνωστος (στο υβριδικό διαφοροποιείται ως προς τις ενδείξεις του αλλά όχι και ως προς τη λειτουργικότητά του) και η κεντρική κονσόλα πιο συμβατική από τη space της προηγούμενης γενιάς, που και ογκώδης ήταν και διόλου λειτουργική.
Αυτό που παρέμεινε και σε αυτήν την γενιά του Auris είναι η ύπαρξη δύο δυνατών επιλογών για την πίσω ανάρτηση. Η πρώτη είναι ο ημιάκαμπτος άξονας, που είναι διαθέσιμος για τις βασικές εκδόσεις βενζίνης (1.33) και πετρελαίου (1.4 D-4D), ενώ τόσο το 1.600 βενζίνης όσο και το Auris Hybrid έχουν πίσω ανάρτηση με διπλά ψαλίδια.
Αυτοί οι 4 κινητήρες που προαναφέραμε είναι οι πιο σημαντικοί της γκάμας και βέβαια οι πιο ενδιαφέροντες για την ελληνική αγορά. Μπορεί τα βασικά τους στοιχεία να μην έχουν αλλάξει σε σχέση με τους αντίστοιχους που κινούσαν το προηγούμενο Auris ωστόσο έχουν βελτιωθεί σημαντικά με στόχο να γίνουν ακόμα πιο οικονομικοί αλλά και καθαροί.
Έτσι τόσο ο 1.33 Dual VVT–i (99 ίπποι, 128 Nm/ 3.800, 5,4 λίτρα/ 100 χλμ., 125 γραμμάρια CO2 το χιλιόμετρο) όσο και ο 1.6 Valvematic (132 ίπποι, 160 Nm/, 5,9 λίτρα/ 100 χλμ., 138 γραμμάρια CO2 το χιλιόμετρο) έχουν πολύ υψηλή σχέση συμπίεσης (11,5 ο 1.33), στοιχείο ενδεικτικό για την καλή θερμοδυναμική τους απόδοση, ενώ εξασφαλίζουν και ικανοποιητικές επιδόσεις (0-100 σε 12,6, τελική 175 για το 1.33, 0-100 σε 10 και τελική 200 για το 1.6). Κάπου ενδιάμεσα από πλευράς επιδόσεων τοποθετείται ο 1.4 D-4D με τους 90 ίππους και τα 205 Nm ροπής από τις 1.800 έως τις 2.800 σ.α.λ. (0-100 σε 12,5”, τελική 180), ο οποίος είναι ταυτόχρονα και οικονομικός (4,2 λίτρα diesel/ 100 χλμ.) όσο και καθαρός (109 γραμμάρια CO2/ χλμ.).
Ακόμα πιο καθαρό (87 γραμμάρια/ χλμ.) είναι βέβαια το υβριδικό σύστημα πρόωσης του Auris, που βασίζεται στον 1.8 VVTi της μάρκας που λειτουργεί με τον πιο αποδοτικό κύκλο του Atkinson καθώς και σε έναν ηλεκτρικό κινητήρα. Η συνδυαστική ισχύς και των δύο είναι 136 ίπποι και 310 Nm, που χάρη και στην καλή αεροδυναμική επαρκούν για μια τελική 200 και για ένα 0-100 της τάξης του 10,0”, αλλά και για μια μέση κατανάλωση μόλις 3,8 λίτρων/ 100χλμ.
Στην Ελλάδα τα πρώτα Auris της νέας γενιάς βρίσκονται ήδη στα κατά τόπους show room της μάρκα, ενώ οι τιμές του –η Toyota δέχεται ήδη παραγγελίες- ξεκινούν από τις 14.990 ευρώ, με απόσυρση και την τρέχουσα έκπτωση των 500 ευρώ, για το βασικό 1.33 με επίπεδο εξοπλισμού Life. Αυτό είναι το βασικό μεν αλλά ουσιαστικά πλήρες επίπεδου εξοπλισμού, ενώ ακολουθούν, τα Active, Style και Lounge. Το Auris Hybrid κοστίζει από 22.990 ευρώ στην έκδοση εξοπλισμού Active.
Γιάννης Σκουφής
TOYOTA AURIS 1.3 VVT-i |
TOYOTA AURIS 1.4 D-4D |
|
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): |
4.275×1.760×1.460 χιλ. |
|
Μεταξόνιο: |
2.600 χιλ. |
|
Πορτμπαγκάζ: |
360 λίτρα |
|
Βάρος: |
1.225 κιλά |
1.270 κιλά |
Κινητήρας: |
1.329 κ.εκ., 4 κύλινδροι, βενζίνης |
1.364 κ.εκ., 4 κύλινδροι, turbodiesel |
Ισχύς: |
99 PS/ 6.000 σ.α.λ. |
90PS/ 3.800 σ.α.λ. |
Ροπή: |
128 Nm/ 3.800 σ.α.λ. |
205Nm/1.800-2800 σ.α.λ. |
0-100, Τελική: |
12,6”, 175 χλμ./ ώρα |
12,5”, 180 χλμ./ ώρα |
Κατανάλωση δοκ: |
5,4 λίτρα/ 100 χλμ. |
4,2 λίτρα/ 100 χλμ. |
CO2: |
125 γραμμάρια/ χλμ. |
109 γραμμάρια/ χλμ. |
Τέλη: |
138 € |
98 € |
Τιμή: με απόσυρση |
από 15.950 € από 14.990 € |
από 18.950 € από 17.990 € |
{gallery}photos/31/test/NEW-TOYOTA-AURIS{/gallery}
{youtube}kVxPsVsb1VA{/youtube}