Μέχρι στιγμής οι top εκδόσεις του VW Golf είναι οι GTI και GTD, ενώ προς τα τέλη του έτους θα προστεθεί και μια τρίτη, η GTE, όπου το Ε προέρχεται –όπως φαντάζεστε- από το Electric.
To Golf GTE λοιπόν, που δοκιμάζεται ήδη στους γερμανικούς δρόμους, συνδυάζει έναν TSI 1.400 κυβικών με 150 ίππους και έναν ηλεκτροκινητήρα 80 kW (109 ίπποι), έχει συσσωρευτές 8,8 kWh, ενώ χάρη στην παράλληλη διάταξη με μηχανισμό αποσύμπλεξης του TSI ανάλογο με αυτόν του Audi Q5 Hybrid μπορεί να κινηθεί καθαρά ηλεκτρικά για μέχρι και 70 χιλιόμετρα, με ταχύτητα πάνω από τα 100 χλμ./ ώρα.
Η plug in διάταξη πάντως του Golf GTE θα παραπέμπει περισσότερο σε εκείνη του Audi A3 e-tron, οι πωλήσεις του οποίου θα ξεκινήσουν επίσης στα τέλη του 2014, ενώ χάρη στη συνδυαστική ισχύ του των 204 ίππων (350 Nm) το 0-100 ολοκληρώνεται σε μόλις 7,6 δεύτερα και η τελική του θα ξεπερνά τα 210. Ακόμα πιο εντυπωσιακά είναι τα νούμερα της μέσης κατανάλωσης των 1,25 λίτρων για κάθε 100 χιλιόμετρα και των εκπομπών CO2 των 35 γραμμαριών, οι οποίες φυσικά οφείλονται στην δυνατότητα καθαρά ηλεκτρικής κίνησής του για αρκετά χιλιόμετρα. Κινητήριοι τροχοί είναι οι εμπρός, ενώ το κιβώτιο είναι αυτόματο διπλού συμπλέκτη με 6 σχέσεις.
Γιάννης Σκουφής