Σύνδεση

Dodge

DODGE SRT VIPER

Αυτή εδώ είναι η καινούργια έκδοση του αυτοκινήτου που αναστήθηκε κυριολεκτικά, μιας και μέχρι την τελευταία κυριολεκτικά στιγμή η νέα του γενιά ήταν αμφίβολο αν θα παρουσιαζόταν ποτέ επίσημα.

Τελικά το 5ο κατά σειρά Dodge SRT Viper είναι γεγονός, μιας και η Chrysler κατ΄ αρχήν δεν πήρε την απόφαση να κόψει το υπερ-αυτοκίνητο με τα σήματα της Dodge από τη γκάμα της. Δικαίως, μιας και το Viper είναι μαζί με την Corvette (σε μικρότερο πάντως βαθμό σε σχέση με αυτή) συνώνυμο της έννοιας super car Made in USA, ενώ σε αυτήν εδώ την τελευταία γενιά του έχει χάσει λίγο την αίσθηση φορτηγού που είχαν οι προκάτοχοί του.

Έτσι οπτικά είναι πλέον σαφώς πιο εντυπωσιακό και δυναμικό, παραμένοντας πάντα άμεσα αναγνωρίσιμο ως Viper, χάρη στην μακρύ καπό, το κοντό πίσω μέρος και βέβαια τη χαρακτηριστική double bubble οροφή (με τα δύο εξογκώματα πάνω απο τις θέσεις οδηγού και συνοδηγού).

Η double bubble οροφή που πλέον είναι κατασκευασμένη από ανθρακονήματα, όπως από ανθρακονήματα αλλά και από αλουμίνιο είναι κατασκευασμένα και τα άλλα στοιχεία του αμαξώματος, σε μια προσπάθεια να περιοριστεί το βάρος. Η προσπάθεια αυτή στέφθηκε με επιτυχία κι έτσι το νέο Viper είναι πιο ελαφρύ από τον προκάτοχό του.

Πιο ελαφρύ και πιο δυνατό, μιας και ο ριζικά ανανεωμένος και φουλ αλουμινένιος V10 των 8,4 λίτρων (κάτι λέγαμε για φορτηγό…) αποδίδει πλέον 640 ίππους, γεγονός που τον καθιστά το πιο δυνατό ατμοσφαιρικό σύνολο παγκοσμίως. Φυσικά αποδίδει και 815 Nm ροπής, που φτάνουν στους πίσω τροχούς με τη βοήθεια ενός κιβώτιου 6 σχέσεων της Τremec, με άλλη κλιμάκωση, πιο κοντή τελική σχέση μετάδοσης και επιλογέα με πιο μικρές διαδρομές. Προκειμένου όλη αυτή η ροπή να περάσει –όσο γίνεται- χωρίς προβλήματα στο δρόμο τα πίσω ελαστικά είναι της διάστασης 355/30 ZR19 (τα μπροστά 295/30 ΖR18), ενώ για πρώτη φορά σε Viper υπάρχει στάνταρ ESP, με traction control αλλά και launch control για ταχύτατες εκκινήσεις.

Πάντως η οδική συμπεριφορά κολακεύεται και από την σχεδόν ιδανική (49-51) κατανομή βάρους, τις νέες ρυθμίσεις της ανάρτησης (στο πιο ακριβό Viper GTS υπάρχουν δύο προγράμματα λειτουργίας) αλλά και τη μεγαλύτερη κατά 50% ακαμψία του πλαισίου. Στην τελευταία συμβάλει και η ενίσχυση σχήματος X στο μηχανοστάσιο (ο όρος για την περίσταση ισχύει κυριολεκτικά).

Αλλαγές υπάρχουν και στο εσωτερικό του Viper, που πλέον είναι πιο μεγάλο και άνετο από ποτέ, ενώ στον πίνακα οργάνων ο οδηγός μπορεί να επιλέξει κάποιες ενδείξεις που επιθυμεί αυτός να προβάλλονται. Η ένδειξη της ταχύτητας είναι πάντως μόνιμη και αναλογική, με το τελικό νούμερο να μπορεί να ξεπεράσει τα 330 χλμ./ ώρα, ενώ προκειμένου το νέο Viper να σταματά και από αυτές τις ταχύτητες τα φρένα είναι είναι της Brembo, με δίσκους 355 χιλιοστών και τετραπίστονες δαγκάνες σε όλους τους τροχούς.

Γιάννης Σκουφής

{gallery}photos/31/news/DODGE-SRT-VIPER{/gallery}


Μη χάσεις:

OPEL ADAM RACING

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Το εμβληματικό Ford RS200 ξαναζεί μέσω του RS2.00

Featured

Οδηγούμε το νέο ηλεκτρικό Renault 5 E-Tech

F1

Η νέα BMW M3 θα είναι mild υβριδική (και ηλεκτρική)

BMW

Μία Aston Martin για τον James Bond με αληθινό χρυσό!

Aston Martin