Η παρουσίαση της νέας γενιάς του F150, του πιο γνωστού αγροτικού της αμερικάνικης γκάμας της Ford, είναι γεγονός και είδηση πρώτου μεγέθους. Σα να παρουσιάζει η VW το καινούργιο Golf, η Τoyota την Corolla και η ίδια η Ford το νέο Focus κι ακόμα περισσότερο. Κι αυτό γιατί το F150 είναι εδώ και 32 ολόκληρα χρόνια (συνολικά υπάρχει εδώ και 37 χρόνια) το πιο καλοπουλημένο μοντέλο των ΗΠΑ ανεξαρτήτως κατηγορίας.
Λογικά λοιπόν η Ford διαφυλάσσει τη θέση του σαν κόρη οφθαλμού και γι’ αυτήν εδώ τη νέα του γενιά, εφάρμοσε αφενός το downsizing και αφετέρου χρησιμοποίησε πολλά στοιχεία που είχαν εμφανιστεί ένα χρόνο πριν, πάλι στο Ντιτρόιτ, στο πρωτότυπο Atlas.
Από το παρελθόν κράτησε το στιβαρό ατσάλινο πλαίσιο τύπου σκάλας, την ανεξάρτητη εμπρός ανάρτηση και τον άκαμπτο άξονα πίσω, ενώ πλέον το αμάξωμα που αισθητικά διατήρησε το γωνιώδες προφίλ του, είναι κατασκευασμένο από αλουμίνιο. Αυτό και μόνο μείωσε το βάρος κατά 300 κιλά και επέτρεψε ο βασικός κινητήρας να είναι ένας V6 με μόλις 2.700 κυβικά, τα μισά δηλαδή και βγάλε σε σχέση με την αμέσως προηγούμενη γενιά. Φυσικά υπάρχει υπερπλήρωση με turbo και σύστημα start stop, ενώ τη γκάμα συμπληρώνουν δύο μεγαλύτεροι V6 3.500 κυβικών, με και χωρίς turbo, καθώς και ένας ατμοσφαιρικός V8 με 5.000 κυβικά.
Η εικόνα του καινούργιου F150 προσδιορίζεται και από τα φώτα LED του, τόσο μπροστά όσο και πίσω, ενώ ριζικά ανανεωμένο είναι και το εσωτερικό του, όπου υπάρχει και μια μεγάλη οθόνη 8 ιντσών. Παράλληλα υπάρχουν πολλά συστήματα ασφαλείας (π.χ. αυτά της προειδοποίησης τυφλής γωνίας και της διατήρησης λωρίδας) με ένα από αυτά να είναι και οι ενσωματωμένοι στις πίσω ζώνες ασφαλείας αερόσακοι, καθώς και ένα σύστημα υποβοήθησης για το κοτσάρισμα τρέιλερ. Ο εξοπλισμός «εργασίας» περιλαμβάνει και ράμπες με δική τους θέση στην καρότσα, εργαλειοθήκη που ασφαλίζει, παροχή ρεύματος 400 Watt, καθώς και αμορτισέρ για την πόρτα της καρότσας η οποία πλέον ασφαλίζει με το κεντρικό κλείδωμα και διαθέτει και ενσωματωμένο σκαλοπάτι.
Το καινούργιο Ford F150 θα είναι διαθέσιμο με 3 διαφορετικές καμπίνες και 2 μεγέθη καρότσας, καθώς και με 5 επίπεδα εξοπλισμού, σε τιμές που δεν έχουν ακόμα ανακοινωθεί.
Γιάννης Σκουφής