Μπορεί μέχρι στιγμής να είναι ελάχιστα στην αγορά –πέρα από το Toyota Prius μόλις ξεκίνησε και η διάθεση του αντίστοιχου Volvo V60– αλλά όπως δείχνουν τα πράγματα οι περισσότεροι κατασκευαστές θα στραφούν στο άμεσο μέλλον προς τα plug–in υβριδικά. Με πρώτες και καλύτερες τις μάρκες του ομίλου VW.
Γιατί όμως τα plug–in υβριδικά δείχνουν να έχουν το πάνω χέρι σε μια άμεση σύγκριση τόσο με τα συμβατικά υβριδικά όσο και με τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα;
Σε ότι αφορά τα τελευταία το βασικό πρόβλημα δεν είναι το κόστος –άλλωστε ούτε και τα plug-in είναι φτηνά, μιας και το Prius κοστίζει στην Ευρώπη περί τις 40.000 ευρώ και το Volvo κοντά στις 60.000– αλλά η ιδιαίτερα περιορισμένη αυτονομία τους και οι ώρες που πρέπει μετά να μείνουν στην πρίζα προκειμένου να φορτίσουν οι συσσωρευτές τους.
Από την άλλη τα συμβατικά υβριδικά μπορούν να κινηθούν από ελάχιστα έως και καθόλου αμιγώς ηλεκτρικά, ενώ η φόρτιση των συσσωρευτών τους γίνεται μόνο εν κινήσει.
Τα plug–in υβριδικά από την άλλη συνδυάζουν χαρακτηριστικά και των δύο. Κατ’ αρχήν οι μπαταρίες τους φορτίζονται από το οικιακό ρεύμα –άρα αναλογικά πιο οικονομικά- ενώ μπορούν να καλύψουν με πραγματικά μηδενικούς ρύπους αρκετά χιλιόμετρα κινούμενα αποκλειστικά ηλεκτρικά. Τόσα χιλιόμετρα που μάλλον καλύπτονται οι κανονικές καθημερινές ανάγκες, ενώ όταν εξαντληθούν οι συσσωρευτές τους λειτουργούν ως συμβατικά υβριδικά και η αυτονομία τους καθορίζεται από το πειρεχόμενο του ρεζερβουάρ τους.
Με τον τρόπο αυτό επιτυγχάνεται σημαντική εξοικονόμηση καυσίμου, καθώς με τις μπαταρίες του φουλ το ToyotaPriusplug-in έχει μια επίσημη μέση κατανάλωση της τάξης των 2,1 λίτρων για κάθε 100 χιλιόμετρα, που σε κάθε άλλη περίπτωση ανεβαίνει στα 3,7.
Οι Σουηδοί της Volvo –το δικό τους plug-in υβριδικό έχει σπορ προσανατολισμό μιας και θερμικός κινητήρας εδώ είναι ο 5κύλινδρος turbo diesel της μάρκας με τους 215 ίππους, ενώ ο ηλεκτροκινητήρας που κινεί τους πίσω τροχούς αποδίδει 70 kW– μάλιστα κάνουν λόγο για 1,7 λίτρα πετρελαίου για κάθε 100 χιλιόμετρα, τιμή εξαιρετική από όποια πλευρά κι αν το δει κανείς.
Γιάννης Σκουφής
{gallery}photos/30/ecology/PLUG-INS{/gallery}