Μάλλον δεν το έχουμε κατά νου, αλλά αυτή εδώ είναι αισίως η 4η γενιά του Honda CR–V, που για πρώτη φορά παρουσιάστηκε το 1995. Σε όλα αυτά τα χρόνια το μεγάλο SUV της Honda προσαρμοζόταν μεν στις ανάγκες της εκάστοτε περιόδου αλλά πάντα ξεχώριζε τόσο για την ποιότητα όσο και για τους χώρους του.
Η τελευταία εκδοχή του, που παρουσιάστηκε επίσημα στο Σαλόνι στο Παρίσι, δεν αποτελεί φυσικά την εξαίρεση. Το ενδιαφέρον βέβαια είναι ότι οι ακόμα πιο άνετοι χώροι στο εσωτερικό συνδυάστηκαν με μια μικρή μείωση των εξωτερικών διαστάσεων.
Πιο σημαντική αυτή του ύψος, που περιορίσθηκε κατά 30 χιλιοστά και κάνει το μεγάλο Honda να δείχνει πλέον πιο κομψό, ενώ παράλληλα βελτίωσε κατά 6,5% την αεροδυναμική του.
Πέρα όμως από πιο κομψή η εμφάνιση του καινούργιου CR–V είναι και πιο χαρακτηριστική, τόσο μπροστά όσο και πίσω, όπου τα παραδοσιακά κάθετα φώτα –βασικό στοιχείο αναγνώρισης του μοντέλου- έχουν διατηρηθεί αλλά πλέον έχουν μια πιο τρισδιάστατη εμφάνιση. Εδώ βέβαια, στην 4η γενιά, στοιχείο αναγνώρισης αποτελεί και το χαρακτηριστικά μικρό, για το συνολικό μέγεθος του αυτοκινήτου, πίσω παρμπρίζ.
Το οποίο πάντως δεν περιορίζει την ορατότητα από τη θέση του οδηγού, που έχει μπροστά του έναν ευανάγνωστο, καινούργιο πίνακα οργάνων και ένα ταμπλό που έχει σχεδιασθεί με βάση των λογική των ζωνών (lean layered) κατά τη Honda ή αλλιώς της ομαδοποίησης των λειτουργιών.
Το χαρακτηριστικό κενό μεταξύ των εμπρός καθισμάτων της προηγούμενης γενιάς εδώ δεν υπάρχει, μιας και η κονσόλα αποτελεί συνέχεια του ταμπλό, όμως ο επιλογέας εξακολουθεί να βρίσκεται ψηλά και σε θέση πολύ πρακτική, η οθόνη πολλαπλών ενδείξεων i–Mid κυριαρχεί οπτικά και τα πίσω καθίσματα όχι μόνο είναι άνετα και μετακινούνται κατά μήκος, αλλά διπλώνουν με μια κίνηση και δημιουργούν έναν ενιαίο χώρο φόρτωσης.
Το μήκος του τελευταίου φτάνει σχεδόν τα 1,60 μέτρα και η χωρητικότητά του μέχρι και τα 1.669 λίτρα με ρεζέρβα ανάγκης, ενώ αν οι θέσεις για επιβάτες είναι πέντε τότε τα λίτρα για τις αποσκευές είναι σχεδόν 590. Πρακτική εξέλιξη και το μικρότερο –κατά 25 χιλιοστά- κατώφλι φόρτωσης, ενώ φυσικά στο όπως είπαμε ιδιαίτερα ποιοτικό εσωτερικό υπάρχουν διάσπαρτες πολλές θέσεις και θήκες για μικρο-αντικείμενα.
Στην άνεση πέρα από τους πραγματικά τεράστιους χώρους, που βελτιώθηκαν χάρη και στη μετατόπιση τόσο του παρμπρίζ όσο και ολόκληρου του εσωτερικού κατά 60 χιλιοστά προς τα εμπρός, συμβάλλει και το πιο χαμηλό (κατά 3 dB) επίπεδο θορύβου, που προκύπτει κυρίως λόγω της καλύτερης ηχομόνωσης.
Σημαντική εξέλιξη προσαρμοσμένη στις προτιμήσεις της εποχής είναι η ύπαρξη δικίνητων εκδόσεων για το CR–V (το 51% των SUV που πωλούνται στην Ευρώπη είναι δικίνητα), ενώ στις τετρακίνητες εκδοχές η εμπλοκή του πίσω άξονα γίνεται πλέον με ηλεκτρονικό μηχανισμό και όχι με υδραυλικές αντλίες όπως μέχρι πρότινος. Αυτό εξασφαλίζει την ακόμα μικρότερη υστέρηση και ουσιαστικά την ελαχιστοποίηση της απώλειας πρόσφυσης, ενώ γενικά έχει βελτιωθεί και η αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης με την ηλεκτρική πλέον υποβοήθηση. Παράλληλα οι ρυθμίσεις της ανάρτησης (+10% πιο σκληρή) είναι τέτοιες που ελέγχουν και τις κινήσεις του αμαξώματος και δεν επιτρέπουν τις έντονες κλίσεις, φιλτράροντας ταυτόχρονα πολλές από τις ανωμαλίες των δρόμων. Επιπλέον δικλείδα ασφαλείας είναι τόσο το ESP όσο και τα πολλά ηλεκτρονικά συστήματα πρόληψης και προειδοποίησης με τα οποία μπορεί να εξοπλιστεί το καινούργιο CR–V.
Που αρχικά θα είναι διαθέσιμο με την καινούργια εκδοχή του τετρακύλινδρου 2.0 i-VTEC, που αποδίδει πλέον 155 ίππους, συνδυάζεται με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο (εξτρά το αυτόματο) και σύστημα start stop. Τo τελευταίο υπάρχει και για τον diesel 2.2 i–DTEC (150 PS, 350 Nm, 149 γραμμάρια CO2), ενώ η πραγματικά μεγάλη είδηση είναι η τοποθέτηση και στο CR–V του καινούργιου κινητήρα πετρελαίου της μάρκας, που από 1.600 κυβικά θα αποδίδει μεταξύ άλλων 350 Nm.
Το CR–V 1.6 i–DTEC, που αναμένεται χονδρικά την άνοιξη του 2013, θα είναι και το μόνο που θα εισάγετε κανονικά στην Ελλάδα (τα υπόλοιπα κατόπιν παραγγελίας), ενώ θα είναι διαθέσιμο είτε ως προσθιοκίνητο είτε ως τετρακίνητο.
Πάντως στην οικονομία όλων των εκδόσεων του καινούργιο SUV της Honda θα συμβάλλουν και τα συστήματα ECON Mode –ανάλογο με το αντίστοιχο των υβριδικών της μάρκας, που αλλάζει η χαρτογράφηση του κινητήρα και προσαρμόζεται η λειτουργία του cruisecontrol και του κλιματισμού- και Eco Assist, που ουσιαστικά καθοδηγεί τον οδηγό προκειμένου να κινηθεί πιο οικονομικά.
Γιάννης Σκουφής
HONDA CR-V 2.0 i-VTEC |
|
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): |
4.570×2.096×1.685 χιλ. |
Μεταξόνιο: |
2.630 χιλ. |
Πορτμπαγκάζ: |
589- 1.669 λίτρα |
Κινητήρας: |
1.997 κ.εκ., 4 κύλ., i-VTEC |
Ισχύς: |
155PS/ 6.500 σ.α.λ. |
Ροπή: |
192Nm/ 4.300 σ.α.λ. |
0-100, Τελική: |
10,2”, 190 χλμ./ ώρα |
Κατανάλωση: |
7,4 λίτρα/ 100 χλμ. |
CO2: |
173 γραμμάρια/ χλμ. |
{gallery}photos/30/test/HONDA-CR-V-NEW{/gallery}