To Ράλι Ντακάρ βρίσκεται στην επικαιρότητα και η Porsche θυμάται τις νίκες της στον πάντα δύσκολο αγώνα, αρχικά το 1984 με την 953 και στη συνέχεια το 1986 με την 959, ενώ όλα αυτά δημιουργούν φυσικά το κατάλληλο κλίμα για την παρουσίαση τον Απρίλιο στο Πεκίνο της Safari, της τζιπ εκδοχής της 911.
Η Porsche 953 είναι έναν από τα πιο βραχύβια μοντέλα στην ιστορία της γερμανικής εταιρείας. Στην ουσία ήταν μια βαριά μετατροπή μιας κανονικής 911 εκείνης της εποχής, με 300 ίππους από τον 6κύλινδρο boxer και ένα πρωτόλειο σύστημα τετρακίνησης. Αυτά βέβαια δεν την εμπόδισαν να τερματίσει στην 1η θέση, ενώ στο σύστημα μετάδοσής της βασίστηκε το σαφώς πιο εξελιγμένo της 959. Η οποία την πρώτη χρονιά που μετείχε στο Ντακάρ δεν μπόρεσε καν να τερματίσει, μιας και οι 3 συμμετοχές της εγκατέλειψαν. Την επόμενη όμως, το 1986, οι Rene Metge και Dominique Lemoyne, επανέλαβαν την επιτυχία τους του 1984, ενώ μια ακόμα 959 τερμάτισε 2η. O κινητήρας της Porsche 959 του Ντακάρ ήταν 6κύλινδρος boxer 2.800 κυβικών με διπλά turbo όπως στο μοντέλο (περιορισμένης) παραγωγής, αλλά εδώ απέδιδε 80 ίππους παραπάνω, φτάνοντας συνολικά τους 530.
Γιάννης Σκουφής