Τα premium μοντέλα της μεσαίας κατηγορίας βρίσκονται σε μια ανοδική φάση, τόσο από πλευράς πωλήσεων όσο και ενδιαφέροντος, μιας και η σειρά 3 της BMW μπαίνει στη φάση ωριμότητάς της συνεπικουρούμενη από την ολοκαίνουργια 4, η νέα C-Class έχει ήδη παρουσιαστεί και μένει μόνο η επίσημη πρεμιέρα της, ενώ περίπου σε ένα χρόνο από τώρα θα παρουσιαστεί και το καινούργιο Α4.
Φυσικά στην κατηγορία υπάρχουν και άλλα μοντέλα, όμως αυτά τα τρία είναι που ουσιαστικά δίνουν το ρυθμό και καθορίζουν σε πολύ μεγάλο βαθμό τις τάσεις. Οι οποίες στην παρούσα περίοδο θέλουν μεγάλο αριθμό παραλλαγών σε ότι αφορά τα αμαξώματα προκειμένου να καλύπτονται όλες οι απαιτήσεις και ανάγκες –υπαρκτές και επίπλαστες- μειωμένο βάρος και κινητήρες, κυρίως βενζίνης, που ξεκινούν από χαμηλά για τα μέχρι τώρα δεδομένα της κλάσης. Από τα 1.600 και γιατί όχι και από λιγότερα κυβικά…
Μια ακόμα τάση είναι η μεταφορά τεχνολογίας από τις μεγαλύτερες κατηγορίες. Και όχι από την ακριβώς από πάνω, αλλά από την κορυφαία, την πολυτελείας, από την S-Class, την 7άρα και το Α8 δηλαδή, ενώ η Mercedes έχει προχωρήσει ένα βήμα παραπάνω, κάνοντας τη μικρή C καθ΄εικόνα και καθ’ ομοίωση της μεγάλης S.
Το αποτέλεσμα όλων των παραπάνω είναι να δημιουργείται μια κατάσταση σάντουιτς για την Ε, την 5άρα και το Α6, που δέχονται πιέσεις τόσο από κάτω όσο και από πάνω. Πιέσεις και μάλιστα έντονες, που οδηγούν σε ένα και μόνο συμπέρασμα: αν δεν επαναπροσδιοριστεί με κάποιο τρόπο η θέση τους, τότε πρακτικά δεν θα έχουν ρόλο ύπαρξης. Κι αυτό γιατί δεν θα δικαιολογούν την όποια διαφορά τιμής από τα αμέσως μικρότερα, ούτε σε ότι αφορά τους χώρους ούτε τη διαθέσιμη τεχνολογία, αλλά ούτε και από πλευράς ίματζ.
Σε σχέση με τα πολυτελή θα υπολείπονται σε κύρος, την ίδια στιγμή που οι μεγάλες εκδόσεις τους τα πλησιάζουν ήδη από πλευράς κόστους –μιλάμε συνολικά κι όχι για την ελληνική αγορά μεμονωμένα- οπότε ποιος ο λόγος να τα επιλέξει κανείς;
Μια λύση στην διασφάλιση της συνέχειας για τα μεγάλα premium μοντέλα θα είναι μια αλλαγή προς τα πάνω των διαστάσεων. Τα μοντέλα πολυτελείας δηλαδή να διαβούν γενναία, στις βασικές εκδόσεις του με το μικρό μεταξόνιο, το κατώφλι των 5 μέτρων ή πολύ απλά να καταργηθούν αυτές και να μείνουν μόνο οι επιμηκυμένες. Για να δούμε λοιπόν τι από όλα αυτάς μας επιφυλάσσει το μέλλον…
Γιάννης Σκουφής