Οι συγκεκριμένοι τάρανδοι δεν είναι στην υπηρεσία του Αϊ-Βασίλη αλλά σε αυτήν της αυτοκινητοβιομηχανίας, μιας και έχουν δώσει το όνομά τους στη δοκιμασία που κατά καιρούς έχει φέρει σε δύσκολη θέση αρκετά μοντέλα. Όπως την Α-Class της πρώτης γενιάς ή το Grand Cherokee.
Πριν δύο χρόνια λοιπόν στην αντίστοιχη δοκιμή ενός Σουηδικού περιοδικού αυτοκινήτου, ο οδηγός του δε δυσκολεύτηκε να το σηκώσει στις 2 ρόδες, χαρίζοντας στο φωτογράφο μία εξαιρετική φωτογραφία και στους επιβαίνοντες μία εμπειρία που θα θυμούνται για καιρό. «Τέτοια συμπεριφορά είναι τελείως απαράδεκτη για ένα μοντέλο του 2012» ανέφερε το συμπέρασμα του συντάκτη, ο οποίος δεν είχε και άδικο μια και το καλογυαλισμένο Grand Cherokee Overland της δοκιμής, με τους τροχούς των 20 ιντσών, το ESP και το Rollover Protection System, πήγε να ανατραπεί σε μία μανούβρα με μόλις 63,5 χλμ./ώρα.
Αυτό, εκτός από τους αναγνώστες του τεύχους, φαίνεται να προβλημάτισε και τους ιθύνοντες της Jeep, οι οποίοι φρόντισαν και έλαβαν τα μέτρα τους. Πλέον, η νεότερη έκδοση του Grand Cherokee διαθέτει αναβαθμισμένα ηλεκτρονικά τα οποία επεμβαίνουν πιο άμεσα και στοχευμένα στους απότομους ελιγμούς.
Μία νέα δοκιμή του περιοδικού, με ένα τρίλιτρο CRD φορτωμένο με επιβάτες και αποσκευές, το βάρος του οποίου έφτανε τα 2.949 κιλά, έδειξε ότι η συμπεριφορά του δεν αποτελούσε πλέον εφιάλτη για τον οδηγό. Ακόμα και με ταχύτητες της τάξης των 71 χλμ./ώρα, που το έφερναν στα όριά του, αυτό παρέμεινε σταθερό στην πορεία του. Ποιος ξέρει, ίσως τώρα στη Jeep να απομακρύνουν και εκείνα τα προειδοποιητικά αυτοκόλλητα ανατροπής από το σκιάδιο του οδηγού…
Γιάννης Σκουφής