Έπρεπε να έρθει σχεδόν το 2014 προκειμένου η Renault να αποφασίσει, τελευταία από όλους τους ευρωπαίους κατασκευαστές, των κύρους συμπεριλαμβανομένων, να φτιάξει εργοστάσιο στην Κίνα προκειμένου να παράγει επιτόπου τα μοντέλα που πουλά και να μην τα εισάγει.
Πάντως μπορεί να μπήκε τελευταία στο χορό αλλά μπήκε σωστά, μιας και θα συνεργαστεί με την Dongfeng, τη δεύτερη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της χώρας και πολύφερνη «νύφη» για πολλούς επιχειρηματικούς γάμους. Ο γαλλο-κινεζικός συνεταιρισμός θα εδρεύει στην πόλη Wuhan, στο κέντρο της αχανούς χώρας, η επένδυση είναι της τάξης των 931 εκατομμυρίων ευρώ με τις δύο πλευρές να καταβάλουν το 50%, ενώ αρχικά θα κατασκευάζονται SUV και στη συνέχεια και υβριδικά αλλά και ηλεκτρικά μοντέλα.
Εκτός από τη Renault πάντως η Dongfeng συνεργάζεται ήδη με την PSA, ενώ όπως έχουμε γράψει και στο παρελθόν μπορεί να γίνει ο μεγαλομέτοχός της, με τη Honda αλλά και με τη Nissan.
Γιάννης Σκουφής