Σύνδεση

Porsche

PORSCHE 754 «T7»: Η ΤΕΤΡΑΘΕΣΙΑ 911 ΠΟΥ ΕΥΤΥΧΩΣ ΑΠΟΡΡΙΦΘΗΚΕ

H Porsche 911, συμπληρώνει φέτος μισό…

H Porsche 911, συμπληρώνει φέτος μισό αιώνα ζωής, γεγονός που την καθιστά ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα και iconic αυτοκίνητα όλων των εποχών ανεξάρτητα από το αν πρόκειται για σπορ ή μη μοντέλα. Κι όμως στο στάδιο της εξέλιξής της, εκεί κάπου γύρω στα τέλη της δεκαετίας του ’50 λίγο έλειψε η μορφή της να είναι διαφορετική, γεγονός που μάλλον θα της είχε κοστίσει αυτή τη διαχρονικότητα για την οποία μπορεί τώρα να καυχιέται.

Ο δημιουργός λοιπόν της 911, o Ferdinand Alexander Porsche, επονομαζόμενος και «Butzi», εργαζόταν εκείνη την περίοδο εντατικά πάνω στη διάδοχο της 356, που την είχαν πάρει τα χρόνια. Το 1959 είχε ετοιμάσει το αρχικό πρωτότυπο του νέου μοντέλου της εταιρείας, που στη συνέχεια θα ονομαζόταν 911. Σε αυτό το στάδιο η επωνυμία του ήταν 754 «Τ7», είναι το αυτοκίνητο των φωτογραφιών μας και σε γενικές γραμμές διαθέτει αυτό το γνώριμο και οικείο σχήμα των 911. Η διαφοροποίησή του εντοπίζεται στο πίσω μέρος του, που σε σχέση με το πρώτο μοντέλο παραγωγής εδώ είναι λιγότερο κομψό και σαφώς όχι το ίδιο ελκυστικό. Ο λόγος θα πρέπει να αναζητηθεί στις πίσω θέσεις, τις οποίες ο Butzi Porsche τις είχε σχεδιάσει κανονικές, δηλαδή η 911 προοριζόταν για τετραθέσια.

Το πρωτότυπο 754 «Τ7» απορρίφθηκε κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή, από τον πατέρα του Butzi, το Ferry Porsche, ο οποίος –ευτυχώς!- είχε τη διορατικότητα να επιμείνει πως και το νέο μοντέλο θα έπρεπε να έχει 2+2 θέσεις όπως η 356, με αποτέλεσμα να αλλάξει και το πίσω μέρος και να προκύψει το κλασικό σχήμα που όλοι γνωρίζουμε.

Η 911 αποτελεί από την πρώτη στιγμή της παρουσίασής της τον ακρογωνιαίο λίθο της μάρκας, που έχει αντέξει και στις πολύ δύσκολες στιγμές που έχει περάσει, εκεί στα τέλη του ’80 και στις αρχές του ’90. Το αν θα γινόταν κάτι ανάλογο αν είχε παραμείνει τετραθέσια, όπως ήταν το αρχικό πλάνο είναι εξαιρετικά αμφίβολο… Για να είμαστε απόλυτα ακριβείς η ιδέα της τετραθέσιας 911 επανήλθε στη συνέχεια αρκετές φορές και ευτυχώς όλες απορρίφθηκαν.

Γιάννης Σκουφής

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Το εμβληματικό Ford RS200 ξαναζεί μέσω του RS2.00

Featured

Οδηγούμε το νέο ηλεκτρικό Renault 5 E-Tech

F1

Η νέα BMW M3 θα είναι mild υβριδική (και ηλεκτρική)

BMW

Μία Aston Martin για τον James Bond με αληθινό χρυσό!

Aston Martin